До уваги батьків!

З  10 жовтня  2017 р. у дошкільному навчальному закладі №2 (ясла-садка) працює  Консультаційний центр для батьків  і дітей,

що не відвідують дошкільний навчальний  заклад

(кожний, понеділок і четвер місяця з 15.00-16.00) 

 

Задачі консультаційного центру:

 -надання  консультативної допомоги батькам (законим представникам) дитини з  різних питань  виховання, навчання, розвитку  та оздоровлення дитини дошкільного віку;

 -сприяття  соціалізації, комунікації дітей дошкільного віку, що не відвідують дошкільні освітні заклади;

 -проведення комплексної профілактики відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дітей дошкільного віку, що не відвідують дошкільні заклади;

 -информування батьків або осіб, що їх замінюють,  про заклади  управління освіти , спроможні надати  кваліфіковану допомогу   дитині згідно індивідуальних  особливостей  її розвитку;

 -навчання батьків практичних навичок та забезпечення  їх необхідними методичними матеріалами для здійснення освітнього процесу  в умовах сім 'ї;

 Консультаційний центр для батьків і дітей, що не відвідують дошкільні освітні заклади, працює за гнучким  розкладом, виходячи із запитів батьків, згідно індивідуального графіка роботи спеціалістів.

 Для надання фахової допомоги сім′ям у КЦ працюють такі спеціалісти- консультанти:  старша медична сестра, інструктор з фізичного виховання, вихователі старших груп , музичний керівник.

Керує  Консультаційним  центром

Завідувач  ДНЗ2 : Устименко Кристина Юріївна  

Здійснює  організаційно-методичне забезпечення

 Вихователь - методист : Почерніна Наталія Станіславівна

 Робота с батьками  і дітьми проводиться  у груповій та  індивідуальній формі. Індивідуальна робота з дітьми організується в присутності батьків .

Послуги надаються   на безкоштовній основі  і громадських  засадах.

З ´ясувати час відвідування Консультаційного центру  можна

 по телефону: 3-15-09

 

Батьківство – це відповідальність за долю дитини, її здоров'я, добробут перед своєю совістю, перед родом, перед Батьківщиною і Богом. Щоб стати добрими батьками, треба вчитись, фізично і духовно готувати себе до виконання однієї з найважливіших місій людини на Землі.

 

Сподіваємось, що Вам у цьому   допоможе  

"Школа  відповідального  батьківства".  

 

Шановні батьки!

     Ми цілком поділяємо вашу зацікавленість у вихованні та навчанні дітей, їх всебічному розвитку. Сподіваємося, що спільними зусиллями віднайдемо шляхи розв'язання завдань, що стоять перед нами - дорослими, які опікуються дитиною.

    Пропонуємо нову форму співпраці - інформаційно-консультативний центр.

   

    Маємо надію, що поради фахівців закладу допоможуть налагодити партнерські стосунки, узгодити розклад життєдіяльності дитини в сім'ї та дошкільному закладі, зробити його взаємодоповнюючим. Сподіваємося актуалізувати педагогічний потенціал кожної родини.

 

     Ми підтримаємо вашу упевненість у своїх педагогічних можливостях!

   У Консультативному центрі батьки мають змогу отримати відповіді на свої запитання, розвіяти тривоги і сумніви, запевнетися у правильності своїх виховних дій або, зрозумівши їх хибність, скоригувати виховний процес у сім'ї.

 

 

 

 

План роботи

консультативного центру

№ з/п

Теми консультацій

Термін

Відповідальний

1.
Розпорядок дня та дотримання санітарно-гігієнічного режиму вдома
Жовтень
Медична сестра
2.
Співпраця педагогів ДНЗ та батьків
Жовтень
Завідувач
3.
Патріотичне виховання дітей в умовах сім"ї
Жовтень
Вихователь-методист
4.
Дитина йде до школи. Поради батькам.
Жовтень
Психолог
5.
Значення дрібної моторики рук в розвитку зв"язного мовлення.
Листопад
Вчитель- логопед
6.
Роль гри в розвитку дитини. Поради батькам.
Листопад
Вихователь- методист
7.
Фізичний розвиток. Поради батькам
Листопад
Інструктор з фізичної культури
8.
Харчування дитини вдома та його режим.
Листопад
Медична сестра
9.
Пізнавальний розвиток. Поради батькам.
Грудень
Вихователь- методист
10.
Кмунікативно- мовленнєвий розвиток дітей. Поради батькам.
Грудень
Вихователь
11.
Трудова діяльність. Поради батькам
Грудень
Вихователь-методист
12.
Екологічне виховання. Поради батькам.
Грудень
Вихователі
13.
Соціалізація дитини дошкільного віку.
Січень
Вихователь-методист
14.
Гіперактивність та способи її корекції .
Січень
Психолог
15.
Організація харчування дітей вдома.
Січень
Медична сестра
16.
Соціальний захист дітей із різних категорій сімей.
Січень
Завідувач
17.
Вікові, психофізіологічні особливості дітей.
Лютий
Психолог
18.
Організація ігрової діяльності
Лютий
Вихователь-методист
19.
Створення умов для загартування і оздоровлення.
Лютий
Інструктор зфізичної культури
20.
Готуємо руку дитини до письма
Лютий
Вихователь-методист
21.
Психологічна готовність до навчання у школі.
Березень
Психолог
22.
Профілактика відхилень у фізичному розвитку
Березень
Медсестра
23.
Мовленнєвий розвиток дітей
Березень
Вихователь-методист
24.
Інноваційні технології в дошкіллі.
Березень
Вихователь- методист
25.
Профілактика відхилень у психічному і соціальному розвитку дітей .
Квітень
Психолог
26.
Звукова культура мовлення
Квітень
Вихователь
27.
Логіко-математичний розвиток дошкільнят
Квітень
Вихователь-методист
28.
Прищеплення культурно-гігієнічних навичок у дітей
Квітень
Медична сестра
29.
Формування здорового способу життя
Травень
Інструктор зфізичної культури
30.
Готуємось до школи разом з дитиною. Поради батькам.
Травень
Вихователь-методист
31.
Логопедичні ігри та вправи
Травень
Вихователь
32.
Організація літнього оздоровлення дітей
Травень
Медична сестра

 

Консультація №1 від 21.09.2017 р.

Розпорядок дня та дотримання санітарно-гігієнічного режиму вдома

Вступ до дошкільного закладу, як правило, супроводжується психологічним дискомфортом для малюка. Це пов'язано не тільки із зміною добре знайомого родинного оточення на незвичне, а й з необхідністю звикати до нового розпорядку дня. Аби уникнути зайвих стресів у дитини та пом'якшити процес адаптації, батькам слід заздалегідь готувати дитину до відвідування дошкільного закладу.

Аби озброїти необхідними знаннями батьків, діти яких упер­ше підуть до дитячого садка, дошкільні заклади проводять дні відкритих дверей, організують індивідуальні бесіди з медичною се­строю та вихователями, розповсюджують інформаційні листки чи вивішують санітарні бюлетені на стенді. Саме тоді у пригоді стають матеріали про те, як дитина адаптується, як звикає до нового розпо­рядку дня та режиму харчування.

Настанови щодо розпорядку дня

З метою пом'якшення процесу адаптації дитини до умов до­шкільного закладу батькам слід максимально наблизити розпоря­док дня вдома до розпорядку дня у дошкільному закладі. Під розпо­рядком дня розуміємо раціональний розподіл часу протягом доби на сон та неспання.

Сон — життєво важлива потреба людини будь-якого віку. Він сприяє відновленню сил, затрачених в період неспання. Для дітей ві­ком від двох років норма тривалості сну — 11-12 годин.

Під час неспання дитина розвивається і пізнає світ. Для того щоб вона розвивалась органічно, важливо розробити раціональний розпорядок дня, що враховував би вимоги до харчування, фізичної та розумової активності, відповідні до віку дитини. Зауважимо, що правильний розпорядок дня дає змогу:

Ø дисциплінувати (сприяє дотриманню у порядку місця для гри, навчання тощо);

Ø зміцнювати здоров'я;

Ø формувати культурно-гігієнічні навички;

Ø формувати навички здорового способу життя.

Складаючи розпорядок дня вдома, батькам слід урахувати таке:

Ø при формуванні розпорядку дня важливо враховувати вікові особливості дитини та виділяти достатньо часу на сон;

Ø призвичаювати дитину до розпорядку дня треба поступово;

Ø дотримання запланованого розкладу має бути постійним і системним, не можна порушувати складений розклад;

Ø до правильного розпорядку дня слід обов'язково включити дотримання санітарно-гігієнічного режиму;

Ø необхідно достатньо часу проводити з дитиною на свіжому повітрі, створювати умови, що спонукають її до різноманітної рухової активності: допомагати дитині підніматися східцями на гірку та сходити з неї, переступати через перешкоди, вози­ти візочки, іграшкові автомобілі тощо.

Режим харчування вдома

Раціональний режим харчування сприяє зміцненню імунітету ди­тячого організму, нормальному росту та розвитку дитини. Такий режим харчування передбачає суворе дотримання часу прийомів їжі. Меню до­машнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.

Батькам слід привчати дитину:

Ø перед прийомом їжі обов'язково мити руки з милом, витира­ти їх індивідуальним рушником, самостійно сідати на стілець та підсовувати його до столу;

Ø під час прийому їжі охайно вживати тверду їжу; відламувати хліб маленькими шматочками, заїдати його рідкою їжею (суп, борщ тощо); самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки; не обливатись;

Ø після прийому їжі користуватися серветкою, вставати зі стільця.

Важливо пам'ятати: коли дитина почне харчуватись у дитячому садку, необхідно буде відкоригувати режим харчування вдома, ура­хувавши поживну цінність їжі, що подається у дошкільному закладі, та часи прийому їжі.

Необхідні культурно-гігієнічні навички

Призвичаювання дитини до розпорядку дня вдома (а потім і в ди­тячому садку) потребує паралельного формування у неї культурно-гі­гієнічних навичок. Слід привчати дитину самостійно надягати колготи, штани, шапку, взуватися, знімати та охайно складати одяг. Необхідно подбати і про вміння малюка підтримувати чистоту навколо себе, бути охайним. Дитина має вміти користуватись носовичком; проситися на горщик, знати, де він знаходиться, та сідати на нього.

Аби дитині було комфортно, порадьте батькам обговорювати з дитиною правила розпорядку, пояснювати їй, що і як треба робити. При цьому важливо виховувати в дитини культуру поведінки, роз­вивати мовлення, вміння орієнтуватися у навколишньому світі:

Ø привчати розуміти призначення й основні якості предметів побуту, називати їх (тарілка велика, маленька, глибока, мілка тощо), вчити розуміти і називати дії з предметами (з чашки п'ють, ложкою їдять тощо);

Ø виховувати слухняність, пошану до дорослих;

Ø заохочувати висловлювати прохання;

Ø навчати словам ввічливості, привітанням.

Санітарно-гігієнічний режим вдома

У дитячому садку на дитину чекають умови, що відповідають санітарним нормам. Задля збереження здоров'я дитини батькам варто подбати, щоб і вдома члени родини неухильно дотримувалися санітарно-гігієнічного режиму.

Приміщення, в яких перебуває дитина (зокрема те, в якому вона спить), потрібно щодня добре провітрювати. Слід також регу­лярно проводити вологе прибирання, витирати пил, а іграшки чис­тити або мити з милом, якщо це можливо. Одяг дитини має відпові­дати її віку та погодним умовам.

Важливо, щоб посуд, з якого їсть дитина, завжди був чисто ви­митим, їжа свіжою, щойно приготованою. Свіжі овочі та фрукти пе­ред вживанням потрібно обдавати окропом для знищення патоген­них мікроорганізмів.

У разі епідемії гострих кишкових інфекцій чи грипу батькам слід обов'язково дотримуватися порад санітарно-епідеміологічної станції.

Психологічний клімат у родині.

Легкість звикання до нового розпорядку дня багато у чому за­лежить від психологічного клімату вдома, м'якості і тактовності батьків, їхніх наполегливості та вміння заохотити дитину вийти за межі звичного, виконувати щось нове. Аби забезпечити емоційно сприятливе перебування дитини у родині, слід:

Ø розмовляти спокійним тоном та не підвищувати голос на дитину;

Ø не конфліктувати у присутності дитини;

Ø спілкуватися з дитиною якомога більше;

Ø сприяти спілкуванню дитини з однолітками;

Ø стимулювати пізнавальну активність дитини;

Ø дотримуватися правил поведінки, культури взаємин та зао­хочувати до цього дитину.

Шановні батьки!

Призвичаївши дитину вдома до розпорядку дня, подібного до розпорядку дня у дитячому садку, ви значно полегшите процес її адаптації до нових умов. Приділіть, будь ласка, цьому питанню належну увагу.